Mai puține mașini, dar vor veni mai des ?!

Proiectul de hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului public de transport județean prin curse regulate la nivelul județului Constanța a agitat spiritele, în condițiile în care au fost exprimate multe nemulțumiri precum : scăderea numărului  de microbuze și autobuze – de la 289 la 156-  a traseelor din județ – de la 93 la 57-  creșterea prețului biletelor , aglomerația previzibilă, programul neadaptat cu cel al elevilor navetiști, dar și  lipsa consultărilor cu factorii implicați în fenomen – transportatori, profesori, elevi și, nu în ultimul, rând primari.

O consultare a avut lor marți, 3 august, de la ora 14.30. Cei consultați fiind... consilierii județeni. Mai corect spus, 8 din numărul total de 37. Concret, în sală au fost prezenți 2 consilieri PNL, 2 PSD, 3 USR și 1 pare-se de la PMP sau ProRomânia. Cam la atât s-a redus interesul consilierilor județeni pentru protejarea intereselor cetățenilor din județul Constanța.  Adică a celor care i-au votat!

Drept este că anunțul a fost făcut luni după amiază, iar mulți dintre ei își făcuseră, deja, programul ( de vacanță sau de altceva), dar la fel de adevat este și că o prezență de 21,62% este cel puțin jenantă.  Ca să nu mai spunem despre jenibilitatea Opoziție din CJC, în condițiile în care  a fost reprezentată de 2-3 consilieri.  

Trebuie precizat, însă,  că cea mai nelalocul ei atitudine( ca să nu-i spunem altcumva)  a fost cea conducerii Consiliului Județean Constanța. Conducere care a interzis accesul reprezentanților elevilor și transportarilor la această așa zisă comisie de lucru.

Președintele CJC, Mihai Lupu a fost prezent preț de aproximativ 10 minute. Perioadă în care a mulțumit și felicitat... societatea care a întocmit studiul de transport pentru județul Constanța și a dat asigurări că se va ține cont de toate amendamentele la acest proiect de hotărâre.

A părăsit sala, lăsându-i pe cei prezenți cu reprezentanții aparatului de specialitate din instituție, precum și cu cei ai societății care a întocmit studiul...

Ce a urmat apoi era previzibil. S-au discutat, puțin, câteva aspecte precum cel al rampelor  pentru persoanele cu dizabilități, iar pentru că din sala...goală nu mai erau întrebări, întâlnirea  a luat sfârșit.  Ce a rezolvat aceasta ? Nimic pentru nimeni!

În urma ei rămâne, totuși, o întrebare. Cum vor putea “mai  puține mașini să vină mai des”, așa după cum a afirmat Mihai Lupu, președinte CJC !

 

  1803