Prezent la conferința de presă a evenimentului “Mega Infotripul sezonului 2024 pe Riviera Românească”, George Măndilă, președintele Organizației de Management al Destinație  Mamaia – Constanța,  a explicat  care este viziunea de dezvoltarea a stațiunii  Mamaia.

„Trebuie să discutăm despre PUZ-ul plajei din Mamaia, despre Planul Urbanistic Zonal al stațiunii și despre bulevardul Mamaia, componenta din stațiune.”, a subliniat, încă de la început, George Măndilă.

Mamaia - 12 luni pe an pe anumite porțiuni

 “Se știe că referitor la Planul Urbanistic Zonal al stațiunii Mamaia, o firmă de arhitectură de la Cluj a câștigat un concurs internațional. Avem și o soluție câștigătoare, care  s-a transformat într-un document de achiziție publică, deci devine obligatorie din acel moment. Ei bine, la acel PUZ se lucrează, iar soluția câștigătoare prevede un parc lung de 7,5 kilometri pe o lățime de 30-40 sau 50 de metri, iar momentul de față plaja are o lățime generoasă și permite așa ceva. Aceasta o să fie o premieră mondială. O stațiune turistică cu un parc dotat, un landmark al stațiunii Mamaia și al României.  Să avem o stațiune turistică, la mare, pe plaje, un parc cu tot felul de dotări, va fi un brand al stațiunii Mamaia și de ce nu al României. Investiția pe plajă va fi a Ministerului Mediului prin ABADL.”, a declarat președintele Organizației de Management al Destinație Mamaia – Constanța.

Așa după cum a explicat George Măndilă, cu acest PUZ  va fi  definită direcția în care va merge stațiunea în următorii 30 de ani.

“Este foarte important ce se va întâmpla pe plajă, pentru că este vorba despre o spațialitate a stațiunii. Acest PUZ al Mamaiei este achiziționat de municipalitate, se lucrează la el. Este o firmă din București, iar noi ca OMD dar și toți factorii suntem interesați să reglăm mai multe lucruri, fiindcă PUZ-ul vechi este din 2013 și este depășit.

S-a discutat foarte mult cât s-a construit în stațiune. Ei bine, s-a construit pe baza PUZ-ului vechi. Trebuie să vedem cum vom face și cum vor arăta stațiile verzi proprietate ale municipalității, să ne intereseze foarte mult circulația și traficul din stațiune, pentru că, la cât s-a construit, aleile au devenit neîncăpătoare. Trebuie să ne intereseze hotelurile mici, care nu au capacitatea de cazare în plin sezon; trebuie să lămurim pentru totdeauna apartamente de locuit versus hoteluri și trebuie să mai discutăm despre un obiectiv strategic și anume: Mamaia 12 luni pe an pe anumite porțiuni. Trebuie să încurajăm investițiile de 4 și 5 stele, cu dotări specifice de iarnă.”, a declarat președintele Organizației de Management al Destinație Mamaia – Constanța.

Cel care a punctat și faptul că trebuie regândit domeniul public pe porțiunile mari.

“Trebuie să dăm alte funcțiuni acolo și trebuie să vedem ce anume permitem și ce anume interzicem. OMD-ul va propune lucruri, dar se va rezuma la Comisia Tehnică și la înțelepciunea Consiliului Local. De ce să nu facem și o propunere, care nu privește neapărat PUZ-ul, privind amenajarea unei faleze pe lac. Cred că se impune o faleză din lemn pe care lumea să se plimbe.”, a precizat George Măndilă.

Modernizarea bulevardului Mamaia să se facă pe tronsoane

Președintele OMD Mamai–Constanța a menționat și faptul că se va interesa și ce se va întâmpla cu bulevardul Mamaia, de la Pescărie și până la ieșirea din UAT.

“În momentul de față s-a proiectat porțiunea de bulevard. Există două posibilități de finanțare, prin fonduri europene sau de la bugetul local. Patronatele din OMD au ales cam cum și-ar dori să fie făcută finanțată această lucrare. Și anume de la bugetul local, fiind că este mai permisivă și ne poate ajuta să dezvoltăm stațiunea așa cum vedem noi. Noi propunem ca modernizarea bulevardului Mamaia să se facă pe tronsoane, adică să se înceapă după 15 octombrie și să se încheie nu mai târziu de 25 aprilie, pentru a putea reda circulației în întregime.

OMD-ul trebuie să propună și tipul de mobilier urban și de felul în care se face iluminatul pe bulevard, care este cartea de vizită a stațiunii.

În final, un lucru important va genera necazuri datorită amplorii lucrării. Arhitectul care a proiectat stațiunea Mamaia a spus că stațiunea este o imensă grădină. Din pricina asta este a proiectat un sistem de scurgere pluvială, pentru că datorită spațiilor verzi generoase apa se scurgea în pământ. Acum nu mai sunt. De aceea este foarte importat ca la această lucrare a bulevardului Mamaia să se rezolve și problema scurgerii pluviale, pentru că altfel, la orice ploaie, ne vom umple de bălți.“, a conchis George Măndilă, președintele Organizației de Management al Destinație  Mamaia – Constanța.

 

  1231